Rosenstolz - Auch im Regen (2006)


Rosenstolz - Auch im Regen - Tom Novy Remix (2006)
DE#8, AT#35



Lyrics:

Wie kannst du dir so sicher sein?
Du bist doch viel zu wütend
Um irgendwas zu seh'n

Du schreibst dich selbst mal groß
Mal klein
Am Ende ist's verwirrend
Und sehr schwer zu versteh'n

Ich weiß nur, es wird regnen
Und hört so schnell nicht auf
Glaub mir, es wird kälter
Wann hört das wieder auf?

Ist da draußen kein Licht?
Wolken nehmen dir die Sicht
Auch im Regen
Auch im Regen
Siehst du mich
Wenn dein Boot untergeht
Und du gar nichts mehr verstehst
Auch im Regen
Selbst im Regen
Find' ich dich

Zersäg den Ast auf dem du sitzt
Spring ab, fang an zu laufen
Das kann ich für dich nicht

Lass von dir hör'n wenn's soweit ist
Du musst dich auch nicht ändern
Es ändert sich für dich

Ich weiß nur, es wird regnen
Und hört so schnell nicht auf
Glaub mir, es wird kälter
Wann hört das wieder auf?

Ist da draußen kein Licht?
Wolken nehmen dir die Sicht
Auch im Regen
Auch im Regen
Siehst du mich
Wenn dein Boot untergeht
Und du gar nichts mehr verstehst
Auch im Regen
Selbst im Regen
Find' ich dich

Bald siehst du Land
Halt bitte noch durch
Ich seh' ganz sicher dort hinten ein Licht
Schwimm um den Verstand
Gib jetzt noch nicht auf
Ich führ' dich aus diesem Irrgarten raus

Auch im Regen
Auch im Regen
Siehst du mich
Auch im Regen
Selbst im Regen
Find' ich dich

Auch im Regen
Auch im Regen
Siehst du mich
Auch im Regen
Selbst im Regen
Find' ich dich

Auch im Regen
Auch im Regen
Siehst du mich
Auch im Regen
Selbst im Regen
Find' ich dich

English translation:

Even in the Rain

How can you be so sure?
You are far too angry
To see anything

Sometimes you capitalize yourself
Sometimes you don't
In the end it's confusing
And very hard to understand

I only know that it will rain
And that it won't stop very quickly
Believe me, it will get colder
When will it stop again?

Isn't there a light out there?
Clouds block your view
In the rain as well
In the rain as well
You see me
When your boat sinks
And you don't understand anything anymore
In the rain as well
Even in the rain
I will find you

Saw up the branch that you sit on
Jump up, start running
I can't so that for you

Give me a sign when you are ready
You don't have to change, either
It will change for you

I only know that it will rain
And that it won't stop very quickly
Believe me, it will get colder
When will it stop again?

Isn't there a light out there?
Clouds block your view
In the rain as well
In the rain as well
You see me
When your boat sinks
And you don't understand anything anymore
In the rain as well
Even in the rain
I will find you

Soon you will see land
Please, hang on
I do see a light over there
Swim madly
Don't give up now
I will lead you out of this maze

Even in the rain
Even in the rain
You see me
Even in the rain
Even in the rain
I will find you

Even in the rain
Even in the rain
You see me
Even in the rain
Even in the rain
I will find you

Even in the rain
Even in the rain
You see me
Even in the rain
Even in the rain
I will find you

No comments:

Post a Comment